شناسهٔ خبر: 16909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازگشائی راه‌های روستائی شهرستان هشترود آذربایجانشرقی

برف راهداري زمستاني رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود در آذربایجانشرقی گفت: با تلاش ۷ گروه راهداری راه‌های روستائی مسدود شده بر اثر برف و کولاک بازگشائی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی، علیرضا اوشال روز جمعه افزود: کولاک شدید به همراه وزش باد که از سه شنبه شب در منطقه حاکم شده موجب قطع ارتباط تعدادی از راه‌های ارتباطی روستاها با مرکز این شهرستان شده است.

وی یادآوری کرد: برف و کولاک دو هفته اخیر نیز موجب بسته شدن راه ارتباطی ۱۵۰ روستای این شهرستان شده بود که با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های راهداری، این محورها بازگشایی شده بود که کولاک مجددا باعث بسته شدن راه تعدادی از روستاها شد.

رییس اداره راه و شهرسازی هشترود گفت: با توجه به ارتفاع زیاد برف در برخی مناطق تا حدود یک متر، کار بازگشایی با مشکل همراه بود که برای این منظور از برف‌روب استفاده شد.

اوشال ادامه داد: تمام لوازم مورد نیاز روستایی‌ها از جمله سوخت و نان از سوی گروه‌های راهداری و خود اهالی به روستاها برده شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: راننده‌ها و مردم در فصل زمستان با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و سوخت کافی می‌توانند در جاده‌ها تردد کنند.

وی ادامه داد: راننده‌ها و مسافرها به منظور کاهش خطرهای احتمالی در جاده‌ها از تردد غیرضروری خودداری و در صورت نیاز علاوه بر داشتن تجهیزات زمستانی از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها باخبر شده و بعد اقدام به خروج از منزل و منطقه کنند.

شهرستان هشترود با ۱۸۷ روستای دارای سکنه و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.  

از ۷۱۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان، ۳۱۰ کیلومتر آسفالته، ۱۶۵ کیلومتر شن ریزی شده و ۲۳۵ کیلومتر هم خاکی است.